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Pasolini in Chiaroscuro

Guillaume de Sardes (Auteur)
Note moyenne:

Résumé

"Pasolini's nostalgia for pre-industrial Italy did not sever him from the present. He looked upon the rise of consumerist
society with painful clarity. It inspired him to make his final
film, the most political of all, Salò, or the 120 Days of Sodom.
The radicalism of Salò is so extreme, it goes beyond cinema
and verges upon contemporary art. More than a filmmaker,
Pasolini was an experimenter, a creator of new forms-this
undoubtedly explains why so many artists have paid
homage to him, and continue ... Lire la suite
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Biographie

Guillaume de Sardes est photographe, vidéaste, commissaire d'exposition et écrivain. Ses romans ont été plusieurs fois distingués, notamment par le Prix François Mauriac de l'Académie française. Son travail artistique, qui porte sur l'intime, l'errance et la nuit, est réguliÚrement exposé en France et à l'étranger, aussi bien dans des galeries d'art que dans des musées.

En tant que critique et commissaire d'exposition il a mené des projets liés à la vidéo d'art avec l'Université de Harvard, Le Fresnoy, la HEAD de GenÚve, les Beaux-Arts de Paris, le Musée d'art moderne de la ville de Paris, la Maison européenne de la photographie et le Centre d'art contemporain de GenÚve. Il dirige aujourd'hui la programmation du festival Photomed en France et au Liban, ainsi que la rédaction du magazine d'art contemporain Prussian Blue.

Caractéristiques

Caractéristiques
Date Parution10/04/2024
CollectionBeaux Livres Flammarion
EAN9782080442130
Nb. de Pages224
Caractéristiques
EditeurFlammarion
Poids752 g
PrésentationGrand format
Dimensions24,0 cm x 17,5 cm x 1,9 cm
Détail

"Pasolini's nostalgia for pre-industrial Italy did not sever him from the present. He looked upon the rise of consumerist
society with painful clarity. It inspired him to make his final
film, the most political of all, Salò, or the 120 Days of Sodom.
The radicalism of Salò is so extreme, it goes beyond cinema
and verges upon contemporary art. More than a filmmaker,
Pasolini was an experimenter, a creator of new forms-this
undoubtedly explains why so many artists have paid
homage to him, and continue to do so.»
Guillaume de Sardes
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