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graphic inside the sketchbooks of the world's great graphic designers

Steven Heller (Auteur)
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Résumé

This is a treasure trove of design inspiration for professionals, students, or anyone engaged in the visual industries.

Almost all books on design present the finished article. Rarely do we gain an insight into how visual solutions have been reached or the exploration, experimentation, and embryonic ideas behind them.

In this ambitious publication, some one hundred of the world's leading graphic designers and illustrators open up their private sketchbooks to offer a privileged glimpse into their creative process. The result is a ... Lire la suite
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Biographie

Steven Heller est codirecteur du cours de design indépendant et cofondateur du cours de design critique à la School of Visual Arts de New York. Pendant trente-trois ans, il a été directeur artistique du New York Times et a écrit plus de cent vingt ouvrages sur le design. Parmi ceux qui ont été traduits en français figurent Design for Obama, en collaboration avec Spike Lee, ou Typographie vintage à l'ère du numérique, avec Gail Anderson.Franco-Américaine, Véronique Vienne a travaillé pour nombre de magazines américains en tant que directrice artistique, dont Self et le supplément dominical du San Francisco Examiner. Elle est l'auteur de plusieurs livres et contribue fréquemment aux magazines Graphis, Communication Arts et Metropolis. Elle enseigne à la School of Visual Arts de New York.

Caractéristiques

Caractéristiques
Date Parution08/09/2010
EAN9780500288849
Nb. de Pages352
EditeurThames & Hudson
Caractéristiques
Poids901 g
PrésentationGrand format
Dimensions29,7 cm x 22,0 cm
Détail

This is a treasure trove of design inspiration for professionals, students, or anyone engaged in the visual industries.

Almost all books on design present the finished article. Rarely do we gain an insight into how visual solutions have been reached or the exploration, experimentation, and embryonic ideas behind them.

In this ambitious publication, some one hundred of the world's leading graphic designers and illustrators open up their private sketchbooks to offer a privileged glimpse into their creative process. The result is a visual tour de force.

Samples range from small, discrete typographical explorations to fully fledged illustration ideas, from a few scrappy scribbles and eccentric handwriting to photographic collages and other wacky forms of visual inspiration.

Concise and informative texts by the world authority on graphic design provide invaluable commentary on the artists' creative development, their design philosophies, sketchbooking techniques, and visual influences.
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