class
Profitez de 15% de réduction sur votre première commande ! Code promo: BIENVENUE

regarding the pain of others

Susan Sontag (Auteur)
Note moyenne:

Résumé

Watching the evening news offers constant evidence of atrocity--a daily commonplace in our "society of spectacle." But are viewers inured--or incited--to violence by the daily depiction of cruelty and horror? Is the viewer's perception of reality eroded by the universal availability of imagery intended to shock? In this investigation of the role of imagery in our culture, Susan Sontag cuts through circular arguments about how pictures can inspire dissent or foster violence as she takes a fresh look at the representation of atrocity--from Goya's The ... Lire la suite
188,00 DH
En stock
Livrable dans 2 à 3 jours

Biographie

Susan Sontag est sans doute l'écrivain américain le plus « européen ». Née en 1933 à New York,
c'est à l'âge de trente ans que Susan Sontag publie son premier roman, Le Bienfaiteur (Le Seuil,
1965), une étude sur la formation de la personnalité. Dans les années 1960, elle écrit pour différents
magazines et revues. Très engagée à gauche, figure de la scène new-yorkaise, elle est proche
d'intellectuels français comme Roland Barthes, auquel elle a consacré un livre (L'écriture même : à
propos de Roland Barthes, Christian Bourgois éditeur). Elle publie en 1977 un essai, Sur la
photographie, où elle s'interroge sur la différence entre réalité et expérience. Elle défend le concept
de « transparence », autrement dit de l'évidence de l'œuvre, avant toute interprétation. Elle publie
L'Amant du volcan (1992) et En Amérique (1999), pour lequel elle a reçu le National Book Award.
Elle a reçu le Prix Jérusalem pour l'ensemble de son œuvre et, en 2003, le Prix de la Paix des
libraires à Francfort. Susan Sontag est décédée en décembre 2004.

Caractéristiques

Caractéristiques
Date Parution26/08/2004
EAN9780141012377
EditeurAdult Pbs
Caractéristiques
Poids96 g
PrésentationGrand format
Dimensions19,8 cm x 12,9 cm x 0,7 cm
Détail

Watching the evening news offers constant evidence of atrocity--a daily commonplace in our "society of spectacle." But are viewers inured--or incited--to violence by the daily depiction of cruelty and horror? Is the viewer's perception of reality eroded by the universal availability of imagery intended to shock? In this investigation of the role of imagery in our culture, Susan Sontag cuts through circular arguments about how pictures can inspire dissent or foster violence as she takes a fresh look at the representation of atrocity--from Goya's The Disasters of War to photographs of the American Civil War, lynchings of blacks in the South, and Dachau and Auschwitz to contemporary horrific images of Bosnia, Sierra Leone, Rwanda, and New York City on September 11, 2001. Sontag's new book, a startling reappraisal of the intersection of "information", "news," "art," and politics in the contemporary depiction of war and disaster, will forever alter our thinking about the uses and meanings of images in our world.An examination of the role of imagery in modern culture considers how depictions of violence, from wartime photographs to footage of the September 11 attacks, are used and how they impact the world.
Avis libraires et clients

Note moyenne
0 notes
Donner une note